Zijn er periodes in het jaar waarin het rustiger is in jouw salon? Wij hebben een aantal marketingtips op een rijtje gezet voor een lekkere volle salon-agenda.

Verleid klanten met cross-promotie

Cross-promotie is een vorm van marketing waarbij je een campagne opzet samen met een andere onderneming of bedrijf. Deze samenwerking is een win-win-situatie. Als salon zou je bijvoorbeeld een samenwerking kunnen aangaan met een leverancier van een product. Ook kun je met een collega-ondernemer uit de regio samenwerken die een product verkoopt welke mooi aansluit bij jouw branche. Het mooie van cross-promotie is dat jullie geen directe concurrenten zijn, maar wel overeenkomende doelgroepen hebben, daar kun je heel slim gebruik van maken. Je kunt bijvoorbeeld elkaar op social media promoten en samen een gedeelde (win-)actie opzetten.

Promotiecode voor doorverwijzingen

Zoals je waarschijnlijk wel weet is mond-tot-mondreclame de beste reclame. Speel dit in kaart door een promotiecode te maken voor een doorverwijzingsprogramma. Hierbij worden jouw huidige klanten beloond voor het aanbrengen van hun vrienden en familie. Voor jouw klant is dit een goede deal; korting op een volgende behandeling lopen ze vast niet graag mis. Voor jou is het een geweldige manier om zowel nieuwe als huidige klanten te verleiden om een afspraak te maken. Uiteraard kun je deze promotiecode in het kassasysteem van Salonbezoek simpel verwerken en bij het afrekenen toepassen. Organiseer een event Wie houdt er niet van: ladies night, open huis, zomerfeestje? Organiseer een evenement voor je huidige, maar ook potentieel nieuwe klanten. Promoot ruim van tevoren je evenement in je salon, op social media en via e-mailmarketing. Biedt iets te eten en te drinken aan, dat brengt altijd mensen binnen. En vergeet de goodie bag niet! Wat ook een slim idee kan zijn is om dit event samen met een collega-ondernemer te organiseren (cross-promotie!). Zo maak je gebruik van elkaars klantenbestand, waardoor je beide meer bekendheid, meer klanten en dus meer inkomsten kunt genereren.

E-mailmarketing

Dit is een eenvoudige tip, maar zeer effectief. In Salonbezoek verzamel je automatisch een klantenbestand, maak daar ook gebruik van. Verstuur nieuws, promoties, acties en trends per e-mail aan je klanten;

  • Filter heel gericht op klanten die al een tijdje geen boekingen gedaan hebben en biedt hun een korting aan bij de eerstvolgende boeking.
  • Filter klanten op één specifieke behandeling en biedt juist daar een korting op aan.
  • Welke klanten zijn er binnenkort jarig? Niets leuker dan jarige klanten in het zonnetje te zetten met een mooie kortingscode. Je kunt dit ook vooraf programmeren in onze software, zodat dit automatisch gaat.
  • Wanneer je wat meer tijd hebt, is het samenstellen van een nieuwsbrief een goed idee. Introduceer nieuwe medewerkers, informeer over de nieuwste trends, laat weten welke nieuwe skills jouw team heeft geleerd en communiceer lopende acties.

Om ervoor te zorgen dat de afspraken juist in jouw rustigere tijd geboekt worden, kun je kortingen na een bepaalde datum laten verlopen.

Krijg de volledige regie over jouw salon

Contact

info@salonbezoek.nl

+31 (0) 85 130 20 20