Wat is VoIP-telefonie?
VoIP staat voor Voice over IP: Bellen via het internet. VoIP houdt in dat de toestellen zijn aangesloten op het internet en dat de telefooncentrale online beschikbaar is. Je zakelijke nummer staat dus in de online telefonieomgeving. In deze omgeving staat wat er moet gebeuren als er naar jouw salon wordt gebeld. In een overzichtelijk stappenplan, het belplan, wordt ingesteld hoe lang en welke toestellen moeten rinkelen en wat er gebeurd als er niet wordt opgenomen. Ook kun je kiezen voor extra instellingen zoals openingstijden, een wachtrij of een keuzemenu.

Wat heb je nodig om te kunnen bellen via VoIP?
Om te kunnen bellen via Voice over Internet Protocol (VoIP) heb je het volgende nodig: Een telefoonnummer, VoIP-account, een toestel in de vorm van een vast toestel, softphone-app op je smartphone of computer, internetverbinding en een online telefooncentrale.

Wat is een VoIP-account?
Een telefoontoestel heeft een eigen registratie met de online telefooncentrale nodig om te kunnen bellen. Dit noemen we een VoIP-account. Daarmee herkent de telefooncentrale jouw toestel en laat deze rinkelen.
