Over een paar weken mogen we weer eieren verstoppen en genieten van paasontbijtjes en brunches. In de aanloop naar Pasen kun je meer doen dan alleen chocolade eitjes voorproeven. Een salon moet qua marketing eigenlijk van iedere feestdag en speciale gelegenheid gebruik maken. Dus, ga nu alvast aan de slag met Pasen en loop voor op je concurrentie. In dit blog geven wij jou een aantal leuke marketing ideeën.
1. Presentatie en decoratie
Kerst is niet de enige tijd van het jaar waarin decoraties belangrij k zijn. Pak ook met Pasen uit en zorg voor een paasstemming in jouw salon. Denk na over de uitstraling van jouw salon en kies een thema dat daarbij past. Met Pasen zijn pasteltinten altijd een goed idee, net zoals bloemen, kuikentjes, paashazen en natuurlijk paaseitjes. Je hoeft niet je hele salon vol te gooien, een aantal paasdecoraties kunnen jouw klanten al een feestelijk gevoel geven. Vergeet niet een zak paaseitjes in te slaan en verwen in de aanloop naar Pasen jouw klanten bij de koffie met een heerlijk paaseitje. Naast je salon kun je ook jouw onlinepresentatie een Paastintje geven; verander bijvoorbeeld je profielfoto of header op social media tijdelijk naar een foto van jouw salon met paasdecoratie of een foto van jouw team met paashaas oren.
2. Bundel diensten tot een pakket
Met Pasen zoeken vrienden en familie elkaar vaak op en willen ze er dus ook op hun Paasbest uitzien. In plaats van klanten hun standaard dienst te laten kiezen, kun je hen aansporen een speciaal Paaspakket te boeken. Door aantrekkelijke diensten te bundelen tot een Paaspakket kun jij jouw klanten extra in de watten en leggen en zelf meer omzet creëren. Hoelang jij dit pakket aanbiedt, bepaal je natuurlijk zelf. Wij raden een periode van ongeveer 2 weken aan.
3. Win- of weggeefactie op social media
Om in de aanloop naar Pasen meer interactie op jouw social mediakanalen te genereren kun je een win- of weggeefactie bedenken. Zorg dat het een Paaselement bevat en bedenk iets origineels. Verstop bijvoorbeeld een aantal plastic paaseieren met jouw salonnaam erop in de buurt en beloon iedere vinder met een aantrekkelijke prijs: dit kan bijvoorbeeld een cadeaubon, gratis behandeling, of een goody bag zijn.
4. Vergeet e-mail marketing niet
Je kunt jouw speciale Paaspakket of de win- of weggeefactie extra onder de aandacht brengen door het via e-mail of sms ook aan jouw klantenbestand te sturen. Een onderliggend doel van iedere actie is om in contact te komen met jouw klanten en jouw salon onder de aandacht te brengen. Laat je klanten dus actief weten welke actie er loopt. Als jouw promotie onweerstaanbaar is, zullen ze zeker een afspraak boeken.
Veel plezier met de voorbereidingen in jouw salon en alvast een Vrolijk Pasen!