Wanneer het om marketing gaat, is een goede planning cruciaal. Dit is rondom Valentijnsdag ook zeker het geval. Je moet dus vooruit werken. Het ideale moment om je klanten te benaderen is 2 tot 3 weken voor Valentijnsdag. Aan de slag dus!

Marketingtips Valentijnsdag

  1. Ontwerp een speciaal Valentijnsdag-verwen-pakket: Kijk eens goed naar de lijst met meest populaire behandelingen en producten in jouw salon. Bedenk wat een mooie combinatie zou kunnen zijn. Je kunt dit Valentijnspakket presenteren als het ideale cadeau voor een geliefde op Valentijnsdag. Welke man maak je niet blij met een ouderwetse scheerbeurt in zijn favoriete barbershop? En welke vrouw is niet blij met een gezichtsbehandeling in een beautysalon? Helemaal geschikt voor Valentijn: aanbiedingen voor koppels; denk bijvoorbeeld aan een massage voor 2 bij bezoek aan een spa.
  2. Start je promotie op tijd: We zeiden het al eerder: begin met het promoten van jouw Valentijns-actie 2 tot 3 weken van tevoren. Dat is het tijdsbestek waarin de meeste mensen cadeaus voor elkaar zoeken. Zorg er dus voor dat je de boot niet mist. Maak gebruik van je website, je salon, je etalage, je klantenbestand (mail/sms) en natuurlijk social media. Zorg ervoor dat je een romantische sfeer neerzet, in je salon, maar ook voor je Valentijns-campagne online. Gebruik beeldmateriaal wat aansluit bij deze liefdevolle dag.
  3. Samenwerkingen: We hebben hier al een blog aan gewijd: cross-marketing. Deze techniek is ook heel goed toepasbaar voor Valentijnsdag. Bundel je krachten met een ander(e) onderneming of bedrijf. Maak samen een aanbieding voor de dag van de liefde, waarbij jullie natuurlijk beide profiteren. 
  4. Spreek jouw liefde uit voor loyale klanten: Geef jouw meest loyale klanten een cadeautje op Valentijnsdag. Niets mooier dan jouw liefde voor trouwe klanten uit te spreken. Biedt bijvoorbeeld gratis samples aan, een gratis upgrade, of een kortingscode. Natuurlijk kun je ook je klanten die op 14 februari een afspraak hebben staan op de dag zelf verrassen met een chocolaatje of glas prosecco tijdens de behandeling.
  5. Out of the box: Doe het eens helemaal anders en kijk op een andere manier naar Valentijnsdag. Niet iedereen heeft een partner om te verrassen op 14 februari. Je kunt ook juist een campagne opzetten voor singles of promoot een “Verwen-jezelf-op-Valentijnsdag-pakket”. Of biedt cadeaubonnen aan speciaal voor beste vrienden/vriendinnen of moeders/vaders.

Wij wensen jou alvast een succesvolle en liefdevolle Valentijnsdag!

Krijg de volledige regie over jouw salon

Contact

info@salonbezoek.nl

+31 (0) 85 130 20 20