Is het altijd jouw droom geweest om een eigen salon te openen? En ben je nu bezig je droom werkelijkheid te maken? Dan hebben wij een paar goede tips voor jou! Salonbezoek software extra voordelig voor startende salons Heb je je salon net geopend? Of sta je in de startblokken om je salon te openen? Dan is dit de beste tip die we je kunnen geven: begin vandaag nog met een gratis proefaccount bij ons! Met salon software van Salonbezoek start je jouw bedrijf georganiseerd en efficiënt. Ga niet stuntelen met een eigen mail-account en bestandjes in Excel. Ga juist meteen professioneel van start. Onze software helpt jou je salon te beheren en te managen. Alles in één: agenda, klantenbeheer, online boekingswidget, kassa en voorraadbeheer. Een proefaccount is bij ons altijd 30 dagen gratis en geheel vrijblijvend.
Voor startende salon eigenaren verlengen wij de gratis proefperiode en bieden in het eerste jaar een aantrekkelijk tarief aan*. Wij weten namelijk hoe lastig het eerste jaar kan zijn en willen je daarom ondersteunen. Neem contact op met onze accountmanager Vincent (
Voorbereiding is de sleutel tot succes
Een succesvolle salon starten vergt een goede voorbereiding. Schrijf een bedrijfsplan en ga op marktonderzoek. Eventueel kun je ook een marketingplan maken. Hieronder helpen we je een beetje op weg.
- Marktonderzoek: Wat zit er in jouw regio allemaal? Ga op zoek naar een nichemarkt (niche is een segment van een grotere markt, met eigen specifieke behoeften en voorkeuren). In een niche is vaak minder concurrentie en daardoor is de doelgroep makkelijker te bereiken en gaat deze sneller over tot aankoop. Wie zijn jouw concurrenten in de markt en wat bieden zij aan? Wat is de beste locatie voor jouw salon?
- Bedrijfsplan: Belangrijk is dat je weet wat de (lokale) wetten en voorschriften zijn. Welke licenties en verzekeringen heb je nodig? Welke producten heb je nodig en welke leveranciers ga je daarvoor benaderen? Wat zijn de kosten die je gaat maken en welke financiering heb je nodig? Wat zijn de bedragen die je voor jouw diensten gaat vragen? Het kan lastig zijn om prijzen te bepalen, maar onthoud dat je moet vragen wat je waard bent. Kijk dus niet alleen naar anderen, maar ga vooral uit van jouw skills. Schrijf in je bedrijfsplan ook uit hoe je aan personeel gaat komen. Wat zijn jouw eisen aan medewerkers, wat heb jij te bieden en hoe ga je voor training en motivatie zorgen?
- Marketingplan: Hoe ga je jouw doelgroep bereiken en met welke middelen? Wat wil je met jouw salon uitstralen en hoe wil je dat klanten zich bij jou voelen? Open een website. Huur eventueel een designer in om jouw logo en website-ontwerp te maken. Zorg dat je vindbaar bent online en open alvast social-mediakanalen, ook al is je salon misschien nog niet open, je kunt wel alvast op zoek naar potentiële klanten!