1. Een klant aanmaken

  • In het hoofdmenu klik je op het kopje Klanten.
  • Op de klanten pagina klik je rechts bovenin op de knop Nieuw.

Een nieuwe klant aanmaken

  • In het nieuwe venster vul je alle klantgegevens in en klik je rechtsonderin op Opslaan.

2. Een dienst aanmaken

  • In het hoofdmenu klik je op het kopje Diensten.
  • Op de diensten pagina klik je naast de afbeelding op de knop Nieuwe dienst.

Een nieuwe dienst aanmaken

  • In het venster dat verschijnt vul je de titel van de dienst in, dit is wat klanten in de boekingswidget zien staan.
  • In het veld Omschrijving vul je (indien nodig) een korte omschrijving van de dienst in, dit zien klanten in de boekingswidget onder de titel staan.
  • In het dropdown-menu Categorie voeg je een categorie toe. Deze categorieën zijn volledig naar jouw wens in te vullen.
  • Bij Prijs vul je de prijs inclusief btw in. Bij btw-tarief vul je het geldende btw-tarief in, deze staat standaard op 21%.
  • Bij Tijdsduur vul je de verwachte tijdsduur van de nieuwe dienst in, hierdoor wordt automatisch de juiste hoeveelheid tijd vrijgemaakt in de agenda wanneer de dienst geboekt wordt.
  • Het schuifje voor Te boeken zet je op actief als je klanten de mogelijkheid wilt geven om deze dienst via de boekingswidget in te plannen. Staat het schuifje op inactief, dan is deze dienst alleen doormedewerkers van jouw salon in te plannen.
  • Door het schuifje Specifieke medewerkers op actief te zetten, kun je specifieke medewerkers selecteren die deze dienst mogen uitvoeren. Bij het plannen van een afspraak wordt dan rekening gehouden met de werktijden en agenda planning van deze specifieke medewerkers.
  • Als je alles ingevuld hebt, klik je links onderin op Opslaan, de dienst is nu meteen beschikbaar.

Het venster met alle invulvelden voor een nieuwe dienst

3. Een afspraak inplannen

  • In het hoofdmenu klik je op het kopje Agenda.
  • Op de agenda pagina klik je onder de gewenste datum op een tijdvak naast je gewenste begintijd.
  • In het menu wat tevoorschijn komt klik je op Afspraak.

Een nieuwe afspraak aan de agenda toevoegen

  • In het venster dat verschijnt klik je op Contact om de klant te selecteren waarvoor je de afspraak plant. Je kunt ook een nieuwe klant aanmaken door onderaan op het plusje te klikken.
  • De datum en tijd zijn al ingevuld door het klikken op het tijdvak in de vorige stap.
  • Bij het dropdown-menu Dienst selecteer je de dienst die je in wilt plannen, de tijdsduur wordt automatisch ingevuld.
  • Op basis van de geselecteerde dienst kun je een beschikbare medewerker selecteren uit het dropdown-menu Medewerker.
  • Bij het vakje Notitie kun je eventueel een notitie invullen voor bij deze afspraak.

Het venster met alle invulvelden voor een nieuwe afspraak

4. Een betaling registreren

  • In het hoofdmenu klik je op het kopje Kassa.
  • Vervolgens klik je op Barcode scannen, Producten, Diensten, Afspraken, Cadeaubon of anders. In dit voorbeeld kiezen we Diensten.

Een dienst selecteren om af te rekenen

  • In het volgende scherm klik je op alle diensten die je wilt afrekenen.
  • Zodra alle betalingsregels erin staan, klik je rechts onderin op Afrekenen.

Alle geselecteerde diensten afrekenen

  • In het afreken-scherm vul je boven de betaalmethoden het afgerekende bedrag in, in dit geval wordt het totale bedrag voldaan.
  • Daarna klik je in het lijstje betaalmethoden op de methode die gebruikt is om af te rekenen, in dit geval is dat Pin.

Selecteer de betaalmethode die gebruikt is bij het afrekenen

  • In het volgende scherm zie je een overzicht van de transactie. Om deze als factuur op te slaan klik je rechts onderin op Factuur opslaan. Je transactie is nu als factuur opgeslagen.

Transactie bevestigen en de factuur opslaan

----------

Heb je ondersteuning nodig bij het inrichten van je Salonbezoek account of heb je andere vragen? Neem dan contact op met onze supportafdeling via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Krijg de volledige regie over jouw salon

Contact

info@salonbezoek.nl

+31 (0) 85 130 20 20